Skip to content
Menu

7 motive pentru care ai nevoie de un website in 2022 pentru afacerea ta

Timp citire:

Chiar dacă tentația de a avea doar o pagină de Facebook, Instagram, Youtube… și mai nou TikTok, este foarte mare, deoarece ai sute, mii sau poate chiar zeci de mii de urmăritori și interacțiuni zilnice, ei bine îți voi prezenta 7 motive solide pentru care ai nevoie de un website în 2022 pentru afacerea ta.

Într-adevăr, să ai o pagină activă cu o audiență mare care să te urmărească și să îți aprecieze postările zilnic e super tare!

Să ai mii de urmăritori zilnic pe story e din nou super tare.

Dar din păcate, știm bine că o afacere sau o persoană (fie ea freelancer, antreprenor, influencer etc.), nu se poate întreține pe termen lung doar din like-uri și share-uri.

Există afaceri care abia dacă au 1000 de urmăritori, însă pe partea de venituri și încasări, stau excelent.

Însă, acum nu e vorba de like-uri sau pagini. Ci e vorba de website-uri. Iar până la finalul acestui articol, vei înețelege exact cu ce te poate ajuta un website și de ce e mai mult decât necesar să ai un website pentru afacerea pe care o ai.

1. Website-ul e puntea de legătură dintre afacerea ta și restul lumii

Am spus și în eBook-ul Vincit „Propulsează-ți afacerea în lumea marketingului digital” și voi spune și aici: website-ul e puntea de legătură dintre toate platformele.

De ce e important acest aspect?

Dacă ne uităm în prezent, oamenii au atenția distribuită pe diferite rețele sociale: Twitter, Reddit, Facebook, TikTok, Snapchat, Discord, Instagram etc.

Putem vedea cum, de fiecare dată când apare o platformă nouă, dominantă, (în acest moment am putea spune TikTok), automat vom începe să fim prezenți în mod activ și acolo. De ce? Pentru că acolo e și publicul nostru țintă (cel mai probabil, dar nu în toate cazurile).

Astfel, dacă noi suntem prezenți și pe Instagram dar și pe TikTok și în alte 10 locuri, cum putem transmite mai ușor informația oamenilor? Le oferim un link spre website-ul nostru! Exact. La noi pe website vom pune link-uri și iconițe „fancy” care duc spre fiecare cont de pe fiecare platformă socială pe care activăm. Și cu asta am creat o „punte de legătură” dintre căsuța noastră digitală (website-ul nostru) și toate celelalte platforme.

Și aici nu e vorba doar de platforme.

Când mergi la nivel mai mare, vei începe să marketezi și offline. Vei avea bannere, afișe, măști, cărți de vizită, flyere, tricouri, steaguri și multe alte materiale, pe care vei pune doar ce e esențial: link-ul de la website-ul tău.

2. Toată informația este centralizată pe website

Chiar dacă putem arăta direct oamenilor ceea ce facem noi în fiecare postare a noastră de pe social media, tot nu va fi suficient.

Oamenii nu vor sta să scrolleze să vadă ce ai postat tu din punctul 0 în care ți-ai creat pagina, până în prezent (decât dacă ai doar 1 postare). Astfel, cum le poți prezenta mai bine ceea ce ai tu de oferit prin afacerea ta, astfel încât ei să perceapă 100% informația?

Prin website-ul tău.

Într-adevăr, atenția oamenilor e în mare parte pe rețelele de socializare. Putem crea acolo articole, ghid-uri, videoclipuri și tot ce vrem, astfel încât să transmitem ce avem de transmis. Dar crezi că e suficient? Nici vorbă. Oamenii sunt super comozi. Dacă ai un grup de Facebook, foarte puțini oameni se vor uita în istoric sau în topicul postărilor să citească despre un anumit subiect.

Astfel, ce poți face?

Îți creezi sau apelezi la cineva care îți creează un website de prezentare și îți faci un blog, ca cel pe care te afli acum. Pe blogul tău vei posta tot ce e relevant pentru tine și pentru clienții și publicul tău țintă, iar toată informația va fi centralizată. De aici mai departe, tot ce trebuie să faci este să distribui ce ai creat tu pe toate site-urile și platformele din lume! 😀

3. Website-urile îți oferă control maxim

Pe website-ul tău ai control maxim. Poți crea și afișa ce vrei tu. Poți controla ce se postează, ce vrei să vadă utilizatorii tăi, ce pot ei să acceseze și cum anume să o facă.

Aici ești prezent doar tu. Doar compania ta.

Aici nu există competiție.

Nu există reclame la tot pasul care să îi ademenească pe potențialii tăi clienți să cumpere din altă parte.

Aici știi cu siguranță că site-ul tău va exista și peste 10 ani. Dacă ar fi să ne uităm istoric la evoluția platformelor sociale, putem vedea cum pe vremuri dominau platformele precum Hi5 (am prins acea perioadă), MySpace, Google Plus și altele, iar acum acele platforme nici nu mai există.

Ce îți garantează faptul că în 10 ani va mai exista Facebook?

Totul are o evoluție.

Dacă ar fi să ne stabilim toată afacerea doar pe platformele altora, ce fel de afacere am mai avea? Care ar fi riscurile?

4. Website-ul e cartea ta de vizită online și factorul de credibilitate

Website-ul te reprezintă pe tine și îți reprezintă afacerea ta.

El este precum o carte de vizită, dar online.

Când vorbești cu un potențial client sau cu o audiență „rece” (persoane care nu te cunosct), îi poți trimite spre website-ul tău pentru a vedea clar, limpede și concis, cu ce te ocupi. Care sunt rezultatele tale.

Website-ul tău le va răspunde la o multitudine de întrebări care le va reduce din nivelul crescut de reticență de la început.

Pe website poți să-ți afișezi portofoliul, ofertele, informații despre tine, despre evoluție, despre afacere și tot ce dorești.

Toate aceste lucruri sunt menite să reducă din reticență și să crească credibilitatea pentru a-i determina pe oameni să apeleze la tine, la serviciile sau la produsele tale.

Totodată, website-ul e prezent non-stop pentru tine. E agentul tău de vânzări care are grijă ca tu să câștigi chiar și în timp ce dormi.

5. Un website îți maximizează eforturile de marketing

Ca antreprenor e aproape imposibil să nu fi auzit cel puțin o dată în viață de Facebook Ads sau Google Ads.

Știm vine că pentru a ne putea promova afacerile există diferite metode. Online, cu Facebook Ads și Google Ads ar fi cel mai rapid și eficient, cel puțin în România.

Din păcate, nu putem avea rezultate notabile dacă folosim Facebook Ads fără un website. Iar Google Ads nici nu îl putem accesa fără un website propriu.

Având un website avem acces la analize și statistici. Putem vedea concret ce persoane intră la noi pe website și ce acțiuni întreprind.

Putem vedea cine e curios de paginile sau articolele noastre.

Putem vedea date demografice, timpul pe care oamenii îl petrec la noi pe website, ce anume îi interesează (ex: dacă avem un magazin online vedem ce produse adaugă în coș sau la favorite).

Toate aceste lucruri ne ajută ulterior pentru a vinde ceea ce noi avem de oferit.

Totodată, fără un website al afacerii noastre, e imposibil să facem retargeting la nivel avansat.

6. Website-urile sunt vizibile pe Google

Google, cel mai mare motor de căutare din lume, are zilnic sute milioane de oameni care caută soluții la problemele lor.

Oamenii care au o nevoie sau o problemă, cel mai adesea:

  • întreabă o cunoștință care activează în acel domeniu
  • caută pe Google cum să își satisfacă nevoia sau să își rezolve problema

Aici vei interveni și tu cu website-ul tău.

Odată ce ai un website bine pus la punct, el va fi indexat în rezultatele căutărilor de pe Google. Cu cât website-ul e mai calitativ și oferă soluții mai potrivire, cu atât Google îl va recomanda mai des.

Practic primești trafic organic gratuit din partea Google deoarece ai un website bun în domeniul în care activezi.

Și știm foarte bine că cel mai eficient este să ne „vindem legumele” la „piață”. Deoarece acolo sunt oamenii care caută legume.

La fel și pe Google. Oamenii caută pe Google (piața despre care spuneam). Noi suntem prezenți acolo cu oferta noastră și avem șanse mai mari să vindem.

7. Competitorii tăi cel mai probabil au deja un website

Odată cu venirea pandemiei și schimbarea comportamentului de cumpărare și de petrecere a timpului liber a oamenilor, companiile s-au adaptat, iar cererea de servicii de creare website și marketing online de pe piață a explodat.

Acest lucru nu se oprește aici.

Dacă activezi într-o piață locală unde competitorii tăi nu au încă un website, este cel mai potrivit moment ca tu să ai unul.

Dacă majoritatea competitorilor tăi au un website, cu siguranță nu îl au degeaba. E primordial ca și tu să ai unul bine pus la punct. Un website care să îți prezinte viziunea asupra afacerii tale. Să ofere credibilitate și răspunsuri pentru clienții tăi.

Ia exemplu de la toate companiile mari și nu numai.

Antreprenorii cu notorietate în piața internațională și chiar și națională au atât un website de afacere cât și un website personal, prin care ei lucrează la propria lor imagine.

Când vorbesc de competitori nu mă refer strict la alte companii.

Mă refer inclusiv la piața muncii. Ca freelancer sau persoană care caută un loc de muncă, a avea un website al tău (sau propriul tău blog), îți oferă un atuu important și o diferențiere față de celelalte persoane, când vine vorba de a fi ales.

A avea un website te pune într-o lumină pozitivă în cazul în care ești o persoană publică. Îți poți prezenta mai bine ceea ce ai făcut și cu ce ai contribuit.

ONG-urile care au un website au un avantaj în a atrage fonduri pentru proiectele lor. Au un istoric și își pot demonstra fiecare creație și proiect prin publicările lor de pe website.

Cum poți avea un website profesional în 2022?

Dacă ești convins de importanța unui website în 2022 și consideri că acum e momentul să faci investiția pentru a-ți crea propriul tău website pentru tine sau pentru afacerea ta, îți ofer două modalități:

  1. Ai posibilitatea să apelezi la serviciile Vincit de creare de website, iar noi vom discuta cu tine concret pentru a stabili toate nevoile tale și, ulterior îți vom face o ofertă personalizată
  2. Ai posibilitatea să înveți să creezi un website de la A la Z, totul vizual, fără scris coduri și programare, prin intermediul cursului nostru de Creare de website-uri (de la începător la avansat)

 

Citește și: Marketing Digital – Ghid complet A – Z

PRIMEȘTE NOTIFICARE CU NOILE ARTICOLE PE EMAIL