Skip to content
Menu

Ce este copywriting și cu ce se ocupă un copywriter

Timp citire:

Ce este copywriting?

La ce mă ajută un copywriter în afacerea mea?

Dacă ți-ai pus vreodată astfel de întrebări, citește în continuare acest articol.

Succesul afacerii tale se leagă în mare parte de comunicarea pe care o ai cu clienții. 

Ea nu are legătură neapărat cu partea umană care se ocupă de clienți, ci are legătură cu mesajul pe care îl transmiți clientului când acesta îți accesează site-ul, începând de la pagina principală, pagina de blog, pagina de contact… până la “check out”.

În articolul de mai jos îți vom prezenta de ce noi considerăm că e necesar să ai un copywriter în afacerea ta.

Ce presupune copywriting

Copywriting-ul presupune redactarea textelor de marketing și de promovare, care motivează persoanele vizate să facă o acțiune:

– realizarea unei achiziții;

– să facă click pe un anumit link;

– să doneze pentru o cauză;

– să se programeze pentru o consultație.

Textele din aceste materiale sunt cunoscute sub denumirea de “copy”, de unde vine și denumirea de “copywriting”.

Copywritingul este prezent peste tot în societate, multă lume nefiind conștientă de acest lucru.

Fie că citești ceva online, pagini web sau chiar e-mailuri trimise de către anumite branduri pe care le urmărești, toate acestea au în compoziție copywritingul.

Reclamele la TV, spoturile publicitare care apar pentru o scurtă durată de timp, chiar și unele videoclipuri care-ți sunt prezentate pe social media cu scopul de a promova anumite produse, și acestea la rândul lor au fost realizate de către un copywriter.

 

Ce este un copywriter

Această meserie vine din perioada în care copywriterul scria textele de reclamă care urmau să fie copiate în sute de mii de reviste sau altfel de materiale publicitare. Și chiar dacă în online, nu mai putem vorbi despre „copiere”, numele tot a rămas neschimbat.

Copywriterul este un scriitor profesionist, scopul lui principal fiind acela de a scrie anumite texte, e-mail-uri, etc. cu scopul de a vinde.

Fără un copywriter care să creeze și să redacteze aceste texte, afacerile nu ar putea să își distribuie eficient mesajele către clienții lor principali sau să atragă noi clienți.

 

Care sunt principalele atribuții ale unui copywriter

Cum menționam și mai sus, copywriterul este un scriitor profesionist, scopul lui fiind cel de a vinde. 

Pe lângă acest lucru, cel de a scrie, acesta mai are diferite task-uri ca:

  • Documentarea
  • Crearea
  • Redactarea

Documentarea sau Research-ul cum este denumit în engleză, este etapa prin care un copywriter învață tot ce poate despre produsul pe care îl va promova și care este tipul de om care va cumpăra acel produs.

Documentarea se face de obicei pe:

  • Google
  • platformele de social media
  • forumuri
  • pe site-ul competiției

 și oriunde altundeva unde informațiile sunt în beneficiul copywriterului.

Crearea se referă la scrierea textelor/scripturilor de vânzare și promovare, în urma documentației realizate, copywriterul hotărând care sunt cele mai adecvate tehnici și strategii.

Redactarea urmează după ce documentarea și crearea a fost realizată, cu scopul de a-l face cat mai scurt și atractiv pentru publicul țintă, și pentru a verifica potențiale greșeli de scriere sau exprimare.

Urmărește-ne paginile de Facebook, Instagram, Linkedin și Tiktok!

 

Care este diferența dintre copywriter și content writer

Majoritatea oamenilor când se gândesc la tipurile de scriitori de pe internet se gândesc că sunt unul și acelaș lucru, confuzia cea mai mare fiind în jurul copywriter și a content writer.

Cei care nu activează în domeniu presupun că există o singură persoană care se ocupă de texte, de multe ori aceste două roluri revin unei singure persoane, însă ele sunt profesii cu totul diferite.

Un content writer sau web content writer (redactor web) este o persoană specializată în realizarea conținutului unui site web, sau mai exact redactarea de articole.

Articolele realizate de un content writer de obicei sunt realizate pentru a descrie un produs, a ajuta o campanie de marketing sau scopul de a convinge vizitatorii să cumpere un serviciu. 

Există și unele site-uri care sunt pur informaționale și nu vând produse, iar scopul conținutului este strict doar pentru a ajuta vizitatorii.

Content writerul scrie: 

  • articole informaționale
  • instrucțiuni
  • ghiduri

Un copywriter este persoana care are ca scop principal clientul. Acesta îi explică clientului în ce fel produsul sau serviciul pe care îl achiziționează îi va face viața mai frumoasă și ușoară.

Copywriterul scrie:

  •  reclame
  •  pagini de vanzare/prezentare a produselor
  •  e-mailuri de vanzare

 

Salariul unui copywriter în funcție de anii de experientă

Munca de copywriter necesită multă răbdare și responsabilitate.

Este plătit în funcție de rezultatele pe care le aduce, dacă optează să fie freelancer, dar poate să opteze și pentru un job stabil într-o multinațională.

În funcție de anii de experiență și portofoliul pe care îl deține, un copywriter ajunge la salariul unui corporatist mediu în România, neîncluzând domeniul I.T.

Ca și element orientativ, un copywriter câștigă la fel de bine ca și un corporatist (care nu este în domeniul I.T.) în România.

  • Un începător câștigă în jur de 400-600 euro (salariul net).
  • Un intermediar se va apropia de 1000 de euro.
  • Un expert va câștiga peste 2000 de euro.

 

Concluzii

Profesia de copywriter este o profesie foarte frumoasă, dar cere și foarte multă responsabilitate. Mesajele din reclamele pe care le face un copywriter pot reprezenta succesul sau eșecul unei afaceri.

Acesta trebuie să fie creativ, dinamic, să-i placă să citească, să scrie și nu în ultimul rând să fie curios.

 

VINCIT îți pune la dispoziție servicii de copywriting pentru afacerea ta! Apelează la serviciile noastre de marketing digital și consultanță pentru a-ți crește afacerea!

 

Citește și:

5 beneficii pe care le aduce o agenție de marketing în afacerea ta

Tot ce trebuie să știi despre crearea de conținut

MARKETING DIGITAL – GHID COMPLET A – Z

PRIMEȘTE NOTIFICARE CU NOILE ARTICOLE PE EMAIL