Ca antreprenor e important să știi cât mai multe despre promovarea prin Facebook Ads, tocmai de aceea, acest articol este pentru tine. Vom evidenția cele mai importante aspecte de ținut cont atunci când vrei să promovezi afacerea prin Facebook Ads.
De ce merită să îți promovezi afacerea prin Facebook Ads indiferent de domeniul de activitate?
În primul rând vom discuta despre principalele motive pentru care merită să îți promovezi afacerea prin Facebook Ads (chiar dacă nu știi ce e și cum se face, ideea este să înțelegi importanța acestui canal de promovare). Iată care sunt principalele beneficii:
- poți să îndeplinești o multitudine de obiective de marketing (îți faci afacerea cunoscută în rândul lumii, poți transmite un mesaj important despre produsul tău la milioane de oameni, poți obține ușor datele de contact ale potențialilor clienți și, bineînțeles, poți vinde extraordinar de bine)
- tot ce faci este măsurabil (Facebook a dezvoltat un sistem impresionant de KPI – key performance indicators – a.k.a. indicatori de performanță, prin care poți măsura orice, de la numărul de persoane care îți văd postarea, la numărul de vizualizări ale paginilor web, rata de conversie, rata de clic, numărul de înregistrări, numărul de achiziții etc.)
- poți vizualiza ușor rapoartele și poți monitoriza întreaga activitate în timp real (inclusiv activitatea agenției de marketing pe care o angajezi să îți administreze campaniile)
- poți ajunge mult mai simplu la publicul tău țintă
- poți face acțiuni avansate de remarketing (de exemplu, dacă ai un magazin online și cineva abandonează coșul de cumpărături, poți crea reclame care să îi amintească să cumpere)
- peste 10 milioane de români sunt activi zilnic pe rețeaua Facebook (Facebook, Instagram, Chat etc.)
- poți defini audiențe foarte specifice cărora să te adresezi (ex: deții un restaurant în București și vrei să îți apară reclama doar la turiștii din București din apropierea restaurantului tău)
Sunt numeroase motive pentru care Facebook Ads e benefic. Dacă ai o afacere în 2021, indiferent că e offline sau online, dacă nu te folosești de întreaga putere pe care o are Facebook Ads, pierzi mult teren în fața competiției.
Îți mai oferim un motiv super strong:
Când folosești Facebook Ads la nivel PRO, ai toate șansele să îți scalezi afacerea. Depinde totuși și de modelul de afacere pe care îl urmezi și de mulți alți factori. Contactează-ne pentru a-ți oferi o consultanță gratuită în ceea ce privește contul de Facebook Ads al afacerii tale.
Cu siguranță mai există beneficii pe care nu le-am enumerat, însă sperăm că te-am convins de importanța promovării prin Facebook Ads.
Ce este Facebook Ads?
Facebook Ads, după cum am spus mai sus, e un canal de marketing online prin care îți poți promova afacerea pe rețeaua Facebook. Și nu doar afacerea. Îți poți promova propriul brand. Poți promova un eveniment. Poți promova un concept, un videoclip și aproape orice.
Dacă ai o pagină de Facebook sau o pagină de Instagram (pagină, nu profil personal), probabil ai văzut din când în când butoane de „Boost Post” sau „Promovează această postare” sau „Promovează pagina”. Ei bine, prin aceste butoane, Facebook încearcă să îți arate că dacă plătești bani frumoși, îți poți crește paginile.
Din păcate există limitări maxime în ceea ce privește „Boost Post”.
Care sunt aceste limitări?
- cu „Boost Post” sau „Promovare Pagină”, poți doar să îți afișezi postarea sau pagina la un număr de X utilizatori Facebook (în funcție de câți bani plătești) și în funcție de o mică audiență pe care o poți selecta
- nu vei putea niciodată prin această metodă să îți pui obiective mai ambițioase, de exemplu obiectiv de achiziție (adică oamenii să cumpere de pe website-ul tău)
- nu poți să îți promovezi website-ul propriu, și ești limitat și din punct de vedere al targetării (țintirii) publicului
Cum poți să te folosești de promovarea prin Facebook Ads?
Facebook Ads se face din Facebook Ads Manager.
Aici lucrurile pot deveni puțin complicate, mai ales dacă subiectul nu îți este familiar.
Dar, dacă vrei să te folosești la maxim de puterea Facebook Ads, trebuie să înveți „jocul” (și recomandăm să cunoști cât de cât platforma, chiar dacă apelezi la un freelancer sau la o agenție de marketing să facă totul în locul tău, asta deoarece am întâlnit agenții mari care habar n-aveau să facă setările potrivite la conturile de Facebook Ads – mda, nasol).
Mai întâi ai nevoie de un cont de Facebook Ads. Contul de Facebook Ads îl poți face pe persoană fizică sau pe firmă. Îți recomandăm să îl faci pe Firmă pe cât posibil (dacă nu, e ok și pe persoană fizică).
Dacă îl faci pe firmă, mai întâi ai nevoie de un cont de Business pe Facebook. Creează un cont de Business pe Facebook de aici.
Nu este foarte complicat. Dacă nu ai deloc cont de Business pe Facebook, o să găsești pe acea pagină butonul de unde să îți faci.
Atenție! Dacă firma ta e neplătitoare de TVA, ai nevoie de un cod intracomunitar de TVA pe care îl adaugi la setările afacerii – informații pentru facturare. Astfel, pe facturile primite de la Facebook îți va apărea acel cod de TVA în loc de CUI-ul firmei. Acest lucru e important deoarece riști să primești amenzi de la ANAF dacă nu ai grijă! Vorbește cu contabilul sau cu un specialist pentru a-i spune să îți obțină acest document cu codul tău de TVA intracomunitar.
Bineînțeles, vei avea nevoie de cel puțin o pagină de Facebook. Pagina de Facebook o creezi de aici. Dacă ai pagină de Facebook, conecteaz-o la contul de Business Facebook din setări Business:
(De preferat să intri de pe Desktop pentru a face setările, nu de pe telefon)
- Când te afli în setări Business, asigură-te că ai ales contul potrivit (contul afacerii) – pasul 1 din imagine.
- Mergi la zona de „Accounts” sau „Conturi” -> Pagini – pasul 2 din imagine
- Aici dacă ai deja pagina adăugată o vei vedea, dacă nu adaugă pagina de Facebook la contul de business (apasă pe butonul „Add” sau „Adaugă”) – pasul 3 din imagine
- După ce ai adăugat pagina de Facebook la contul de Business poți apăsa pe pagină și găsește butonul „Add people” și adaugă-te pe tine – pasul 4 din imagine
După ce ai conectat pagina la contul de Facebook Business, trebuie să îți adaugi și contul de instagram. Procedezi la fel. S-ar putea să îți ceară să te logezi pe instagram din browser, deci fii pregătit.
Acum ai nevoie de un cont de Facebook Ads pe firmă. Du-te în aceeași categorie la „Ad Accouns” și creează un cont de Facebook Ads pe Business Manager.
Bun.
Acum, ca idee, de aici vei manageria tot ce înseamnă campanii de Facebook Ads. Similar este și dacă faci contul de Ads pe persoană fizică. Diferența este că, dacă îl faci pe un Business vei beneficia de mai multe opțiuni precum verificarea domeniului, Facebook Pixel, Managerul de Evenimente, Catalogul de produse Ecommerce etc.
Poți să îți faci și cont de business pe persoană fizică, doar că în momentul în care ți se cere verificarea afacerii vei rămâne blocat.
Ce urmează?
1. În setări business, jos de tot ai „Business Info”. Asigură-te că ți-ai trecut corect datele firmei. Activează și autentificarea în 2 pași pe contul tău privat de Facebook. Securitatea datelor e foarte importantă, mai ales când deții un cont de business pe Facebook.
De asemenea, nu uita să folosești un COD intracomunitar de TVA pentru facturi, altfel vei avea probleme cu ANAF-ul.
2. Tot din setări business ai „Payment Metods”. Acolo îți adaugi detalii despre facturare și cardul de credit de pe firmă. Îți recomandăm să ai un cont secundar cu puțini bani (sau suficienți cât pentru rularea campaniilor). Asta deoarece s-au mai spart conturi și îți riști banii firmei.
3. În setări business – Brand Safety – Domains, adaugi domeniul website-ului tău (asta dacă ai un website) și începi procedura de verificare (vorbește cu developerul/IT-stul tău sau cu agenția de marketing să rezolve dacă nu știi exact cum, deoarece e o treabă mai tehnică).
4. La setări business – Data Sources – Pixels – creează Pixelul pentru site-ul tău. Aici treaba devine complicată suficient de mult încât vom avea nevoie de un nou articol ca să explicăm tot procesul. Până revenim cu articolul, poți apela la noi să te ajutăm să îl instalezi corect.
Perfect!
Să zicem că avem tot ce e necesar pentru a începe „distracția”. Ar mai fi și alte lucruri de setat, depinde ce fel de afacere ai, ce strategii adopți, ce obiective ai etc.
Am scris despre Facebook Ads și în articolul nostru: Ghid complet despre Marketing Digital – de la A la Z
Alte 2 aspecte importante:
- când folosim Facebook Ads și Facebook Business Manager, neapărat să avem AD Blockerele dezactivate. Pentru Facebook e important să îți poată afișa toate setările corect. Dacă blochezi setările cu un Ad Blocker, vei întâmpina dificultăți.
- foarte multe persoane care încep să promoveze ceva pe Facebook se plâng de blocarea contului. Pentru a nu avea surprize, asigură-te că folosești Business Manager de pe contul personal și că oferi tot ceea ce îți este solicitat din partea Facebook (ex: dacă primești notificare să te verifice, încarcă Buletinul și documentele necesare în platformă). Dacă nu o faci la timp, s-ar putea să rămâi blocat pentru totdeauna și nu vei mai putea folosi Facebook Ads. La fel și la business: dacă ți se cere verificarea afacerii, trimite tot ce îți este solicitat.
Cum te poți promova eficient prin Facebook Ads?
Acum că ai totul setat, poți începe primele tale campanii prin Facebook Ads! Bineînțeles, nu vom putea scrie totul despre Facebook Ads, însă îți vom explica cele mai importante aspecte.
Facebook Ads e împărțit așa: Campanie, Ad set, Ad.
Tu când vrei să faci un anunț, începi prin a crea o campanie. Apasă pe butonul +Create și începe!
1. Campanie: setezi obiectivul campaniei.
Campania e împărțită în 3 mari categorii de obiective: Awareness, Considerație, Conversii.
În funcție de ce vrei să faci prin campania ta, alege obiectivul, de exemplu:
- vrem ca lumea să cumpere un produs? alege „Conversion”
- vrem ca lumea să ne vadă postarea? alege reach
- vrem ca lumea să reacționeze la postarea noastră? alege engangement
- vrem ca lumea să ne vadă articolul de blog? alege traffic
Deci alege și mergi mai departe. Pui denumirea campaniei. Mergi mai departe fără alte setări (ar mai fi de ales dacă bifezi sau nu CBO – Campaign Budget Optimization. Pe scurt, bifează CBO doar dacă dorești ca lucrurile să fie mai automate și mai puțin manuale, și dacă vrei ca bugetul să fie distribuit per campanie și nu per Ad set. Dacă alegi CBO îți recomandăm să lași campania să ruleze cel puțin 7 zile până când modifici ceva la ea).
*O campanie poate avea mai multe ad-set-uri.
2. Ad Set-ul. Adset-ul poate cuprinde mai multe anunțuri. În ad-set setezi detaliile de targetare (publicul țintă).
- denumim ad set-ul cum dorim
- alegem acțiunea vizată (diferă în funcție de obiectivul campaniei)
- sunt mai multe setări care diferă. Ca începător poți bifa Dynamic Creative (e mai simplu).
- alegem bugetul, data derulării campaniei
- alegem audiența (creăm o audiență nouă și bifăm datele demografice/interesele etc. în funcție de publicul căruia vrem să ne adresăm)
- la placements poți să lași pe auto dacă ești începător (sau manual dacă ești mai avansat)
- mergem mai departe la setarea anunțului
3. Setăm anunțul. Anunțul este efectiv ce vede utilizatorul când navighează pe Facebook/Story/Instagram etc.
- alegem un nume
- alegem paginile de facebook și instagram din partea cărora vrem să fie afișată reclama
- creăm anunțul (adăugăm texte, link, butoane, imagini, videoclipuri etc.)
- pornim campania
Cam acesta e procesul explicat foarte pe scurt. Există numeroase metode, strategii, setări ce se pot face pentru a crea campanii de impact. Procesul este foarte complex, mai ales pentru începători. La Vincit administrăm numeroase conturi de Facebook Ads pe diferite domenii de activitate. Apelează cu încredere le serviciile Vincit.Ro!
Ce trebuie să știi despre campaniile de promovare pe Facebook Ads?
După ce pornești o campanie, aceasta intră în etapa de „verificare”. Facebook analizează anunțul, textul, website-ul pe care se ajunge (dacă e setat astfel), iar dacă ai încălcat o politică de la Facebook riști să ți se suspende contul sau să se închidă permanent. Dacă totul e ok, campania va începe să ruleze.
Fii foarte atent înainte să pornești o campanie! După ce campania a pornit, orice modificare vei face (fie și o simplă virgulă), îți va da totul peste cap: campania se va opri deoarece va intra iar în etapa de verificare, apoi în etapa de „învățare” (în funcție de setările întemeiate). Dacă vrei să editezi o campanie îți recomandăm să faci duplicare la campania activă și să pornești o nouă campanie cu noile setări. După ce vezi că noua campanie începe să funcționeze, o închizi pe cea veche.
Datele de la Facebook Ads nu sunt 100% exacte. Rapoartele apar cu întârziere. S-ar putea să vezi rezultate doar după câteva zile în panoul cu statistici, și chiar dacă au existat de exemplu vânzări, acestea pot să nu se afișeze corect în Facebook. Depinde de cât de bine ai instalat Pixelul și de alți factori.
Bugetul unei campanii diferă. Poți avea campanii cu 10 lei pe zi sau cu 1000 de lei pe zi. Totul ține de tine și de obiectivele tale. Ca să ai un start bun, îți recomandăm un buget pe zi de 3 ori mai mare decât prețul produsului tău.
De cele mai multe ori campaniile la început vor fi mai scumpe. Pe măsură ce sunt colectate date le vei putea optimiza și vei putea scădea masiv costurile. De asemenea și audiența dorită va fi mult mai ușor de abordat. (Ne bazăm mult pe algoritmii Facebook și pe Inteligența artificială din spate, de aceea nu putem garanta 100% un rezultat deoarece e imposibil să ne dăm seama ce rezultat poate fi, fiind extrem de mulți factori la mijloc – competiția, eficiența paginii web, eficiența anunțului în sine, probleme legate de pricing etc.).
De obicei se începe cu mai multe campanii de testare (în funcție de buget). Prin testare ne referim la: testăm audiența, testăm cât de eficient este un anunț/un mesaj/o imagine/un landing page. Testăm, testăm, optimizăm, testăm, retestăm etc. până când ajungem la varianta câștigătoare. Apoi începem scalarea.
Promovarea prin Facebook Ads o vei face doar în cazul în care ești stăpân cel puțin pe partea teoretică. Poți învăța mai multe despre Facebook Ads urmând cursurile Facebook Blueprint de la Facebook.
Când colaborezi cu o agenție de marketing sau cu un freelancer, recomandăm 100% semnarea unui contract. De asemenea evită pe cât posibil să dai acces de administrator la Facebook Business sau la paginile tale. Dacă colaborezi cu o agenție, asigură-te că agenția îți solicită doar acces de „Partener” și nimic mai mult (pentru siguranță sporită).
Tot în business settings, la Users, ai căsuța cu „Partners”. Noi de obicei cerem teamviewer de fiecare dată când avem de făcut o modificare în contul de Business al clienților și nu avem accesul de administrator.
Apelează la un consultant sau la o agenție de marketing doar dacă nu mai vrei să îți bați capul cu toată „nebunia” aceasta, dacă nu ai timp, dacă vrei să te ocupi de afacerea ta în sine și nu de reclame, sau dacă ai buget să plătești pe cineva să facă în locul tău.
Focusează-te pe returnarea investiției și pe profit! Urmărește cu atenție cashflow-ul și nu te baza niciodată doar pe 1 singur canal de promovare!
Succes!