Secretele verificării vitezei sunt dezvăluite! Cum poți vedea cât de rapid e website-ul tău?

Te-ai întrebat vreodată de ce unele website-uri sunt mai performante decât altele?

În articolul precedent am dezvăluit câteva informații esențiale ce țin de atragerea vizitatorilor la tine pe site în mod organic și am precizat un lucru primordial de care orice antreprenor ar trebui să țină cont: viteza.

Pentru că viteza determină în primul rând numărul de utilizatori care îți vor vizita site-ul cu ajutorul căutărilor de pe Google și totodată viteza este ceea ce îi menține pe oameni pe website-ul tău.

Lasă-mă să clarific: dacă website-ul tău se încarcă în mai puțin de o secundă, e perfect. Ai câștigat 100% din vizitatori.

Dacă website-ul tău se încarcă mai greu, să zicem peste 10 secunde (ceea ce oricum e mult), vei începe să pierzi cel puțin 50% din vizitatori din cauza nerăbdării. Odacă cu această problemă Google te va penaliza și vei scădea în poziții în rezultatele de căutare.

Conform studiului realizat de KISSmetrics, 40% din oameni abandonează un website care se încarcă mai greu de 3 secunde.

Fiecare secundă contează: 1 secundă în plus = 7% din utilizatori pierduți. Dacă un website de comerț online are venituri de 100.000 euro pe zi, 1 secundă în plus de încărcare poate duce la o pierdere potențială de vânzări în valoare de 2.5 milioane euro anual.

Conform unui studiu realizat de Google în 2018, 53% din utilizatorii de smartphone părăsesc un website care se încarcă în mai mult de 3 secunde.

Tot în 2018 a fost momentul în care Google a decis că viteza este un factor cheie în experiența utilizatorului și și-a actualizat algoritmii în acest sens.

În România sunt sute de website-uri care se încarcă mai greu decât ar fi necesar, însă puțini deținători de website-uri, și chiar și firme care se ocupă cu dezvoltarea de website-uri (din păcate) știu aceste lucruri.

Cum poți verifica ca antreprenor simplu și ușor dacă website-ul tău se încarcă rapid?

Îți voi prezenta câteva unelte online GRATUITE cu ajutorul cărora poți depista erorile de pe site cât și viteza de încărcare.

Să începem.

Secretele verificării vitezei cu Page Speed Insights de la Google

Prima unealtă online pe care am să ți-o prezint este creată de Google, deci putem avea încredere 100% în ceea ce ne spune.

Se numește Page Speed Insights și a fost dezvoltată în special pentru dezvoltatorii web și programatori.

Tot ce trebuie să faci este să îți pui în căsuța de analiză link-ul website-ului tău sau al oricărui competitor, inamic, prieten sau furnizor de servicii și să apeși pe butonul „Analizați”. Așteaptă câteva secunde și vei vedea rezultatele.

Prima dată îți va apărea un scor colorat, de la 1 la 100. 1 reprezintă un scor devastator, 100 reprezintă scorul perfect.

În partea stângă sus ai două butoane „desktop” și „mobil” pe care poți selecta să vezi detalii despre viteza de încărcare a site-ului tău atât în varianta de desktop cât și de mobil. Ideal ar fi ca ambele să aibă scorul marcat cu verde, chiar dacă nu e 100%.

Farmecul acestei unelte digitale constă nu doar în prezentarea scorului ci și în prezentarea erorilor pe care le ai pe site.

Mai mult de atât, fiecare eroare are și o explicație și o recomandare pentru a putea fi reparată.

Dacă nu te pricepi prea bine la aspectele tehnice și nici dezvoltatorul website-ului tău nu se pricepe, îți recomandăm să contactezi un developer mai bun sau o companie specializată de IT.

Noi te putem ajuta dacă ești client de-al nostru deoarece optimizarea intră în pachetele noastre.

Sper că acest tool să te lumineze. Ține cont de faptul că pe lângă un design bun al website-ului ai nevoie de performanță și optimizare SEO (cel puțin). Ca să nu mai vorbim de mesajele de marketing și alte aspecte psihologice.

Secretele verificării vitezei cu GTMetrix

Cu GTMetrix poți vedea la fel cât de repede se încarcă website-ul tău și poți vedea diverse erori pe care le ai pe site.

Am observat de multe ori o diferență între scorurile de pe GTMetrix și Page Speed Insights și explicația este următoarea: Page Speed Insights de la Google analizează website-ul din perspectiva unui vizitator nou care nu a mai intrat în viața lui pe site.

În momentul în care intri pentru prima dată pe un site o să dureze ceva mai mult timpul de încărcare decât dacă intri a doua oară. De ce?

Pentru că ți se salvează niște date în Browser și evident când intri de mai multe ori pe un site, deja nu mai trebuie să ți se descarce fiecare mini fișier, cookie, font etc.

GTMetrix pe de altă parte analizează website-ul din perspectiva unui om care are deja toate aceste date încărcate și de aceea și scorul diferă față de Page Speed Insights.

Aceasta este explicația pe care o cunosc de la un web developer.

Pe lângă cele 2 unelte prezentate mai sus, mai sunt și Pingdom, o terță parte care a dezvoltat ceva similar Page Speed Insights, și WebPage Test care are o facilitate utilă: poți selecta diferite dispozitive și locații ale serverelor de unde să se facă analiza.

„În majoritatea cazurilor, un website mai lent te va costa mai mult decât un website mai rapid”

WebFX

Secretele verificării vitezei. Alte detalii importante

Contează foarte mult locația serverului de unde ai webhost-ul?

Dacă vrei ca website-ul tău să se încarce super rapid pentru vizitatorii din România, e recomandat ca serverele de host să fie în România, nu în China. Chiar dacă viteza de transmisie e rapidă, aceasta este recomandarea experților.

Dacă ai un website Global deja intervine partea tehnică mai avansată în care vei dispune de servere în mai multe locații ale lumii, dar și prețurile vor fi pe măsură.

Există totuși companii de hosting de calitate care oferă o conexiune „multinațională” prin content delivery network (CDN).

Adică mai multe servere din diferite părți ale lumii sunt interconectate între ele și oferă o conexiune mai rapidă utilizatorului.

Astfel de servicii de webhost întâlnim spre exemplu la Hosterion, o firmă de webhost din Cluj-Napoca. Noi folosim Hosterion și recomandăm serviciile lor.

Atenție!

Scorul prezentat diferă foarte mult de momentul zilei, de cât de solicitat este serverul website-ului accesat și de diferența de kilometrii dintre serverul de la Google care face testarea și serverul pe care e hostat website-ul. De aceea contează și de unde faci testarea.

Pe GTMetrix poți selecta locația de unde să fie testat website-ul tău.

Hai să îți explic mai simplu: Dacă tu ai un website găzduit în România pe un server din Cluj, cum avem noi, iar tu faci testarea de pe un server din New York, clar scorul va fi afișat mai mic (din cauza distanței). Pe tine te interesează în mod special publicul din România și viteza de încărcare pentru clienții din România, nu din Africa sau America.

Deci aici poate apărea o discrepanță între scorul și viteza de încărcare afișate și cel real. Dacă serverul tău e găzduit în Canada și publicul tău țintă e România s-ar putea să ai probleme cu viteza de încărcare.

Viteza mai poate fi influențată nu neapărat din cauza website-ului tău.

Acesta poate fi optimizat foarte bine. Imaginile pot avea dimensiuni mici, script-urile pot fi minime etc. DOAR CĂ.. problema poate fi la serverul unde ai găzduire.

Dacă ai găzduire pe un „shared webhost”, adică mai multe conturi și website-uri găzduite pe același server, unul din acele website-uri poate „fura” din resursele serverului și asta poate îngreuna situația.

Un exemplu mai simplu despre aceste secrete

Gândește-te la acel server ca și cum ar fi laptopul tău.

Deschizi 1 browser (Chrome) și 10 tab-uri. Totul merge perfect și rapid.

Dar apoi deschizi încă 20 de browsere și 100 de tab-uri și vei vedea că începe să se miște cam greu.

Asta poate cauza un scor rău. Am făcut această precizare deoarece sunt multe website-uri rapide, configurate bine din punct de vedere tehnic, dar totuși au scoruri mici.

Ok, scorurile acelea pot fi sau nu relevante.

Sunt relevante deoarece sunt de la Google, dar în realitate pe vizitatorul de pe website trebuie să îl satisfacă viteza nu pe Google.

Și aici intervine întrebarea: Ce faci dacă cel care intră pe website-ul tău are un smartphone mai vechi, conexiune 3G și se află într-un vârf de deal? 😀

În loc de concluzie…

Pentru mulți antreprenori această simplă verificare nespusă era neștiută, de aceea am considerat că poate e un „secret în domeniu” și m-am gândit că ar fi util pentru toți să îl cunoască.

Cu cât știi mai multe cu atât îți dai seama câte nu știi.

Dacă consideri că acest articol te-a ajutat, distribuie-l mai departe prietenilor tăi!

De asemenea simte-te liber să ne lași un rating la articol și un comentariu dacă dorești 🙂

#DincoloDeLimite

Vincit.Ro Logo

Top Informații Private

Completează formularul de mai jos pentru a putea primi informații private despre Marketing Digital pe Email!

Alătură-te grupului privat de Facebook DIGITAL MARKETING ROMANIA!

Click pe imagine și intră în grupul privat de Facebook!

Digital Marketing Romania

Click pe imagine și intră în grupul privat de Facebook!
00vot
Rating Articol
Abonează-te
Notifică
guest
0 Comentarii
Feedback în linie
Vezi toate comentariile