fbpx Skip to content
Menu

 

Ca antreprenor una dintre cele mai mari provocări în mediul online este să folosești o strategie SEO potrivită pentru a atrage trafic organic la tine pe site fără să bagi sute sau mii de euro în anunțuri plătite.

Când scriu despre „trafic organic” mă refer strict la utilizatorii care caută ceva ce au nevoie pe Google și vor intra pe website-ul tău deoarece acesta va fi afișat în primele rezultate ale căutării.

Unul dintre obiectivele tale de business ce țin de mediul online ar trebui să fie acapararea și conectarea cu cât mai mulți utilizatori înaintea competiției tale.

Oamenii s-au obișnuit să găsească rapid răspunsul la ceea ce caută deoarece rezultatul dorit se situează în primele rezultate ale căutării pe Google.

Statisticile spun că aproximativ 30% dintre oameni dau click pe primul link ce le apare după ce caută cuvintele cheie, următoarele poziții având sub 15% din click-uri per rezultat. Și aici vorbim de rezultatele organice, nu cele plătite, deoarece știm că anunțurile apar înaintea rezultatelor organice.

30 la suta din oameni dau click pe primul link in cautarile organice

Aceste statistici au fost prezentate de Sistrix într-un studiu realizat de aceștia: peste 80 de milioane de cuvinte cheie analizate.

În funcție de tipul de afacere pe care îl ai, este posibil ca majoritatea (dacă nu chiar toți) clienții tăi să provină din mediul online, prin mai multe medii de comunicare precum social media, anunțurile online sau ceea ce caută oamenii pe Google.

Lăsând primele 2 căi de comunicare la o parte, vom discuta în acest articol strict despre optimizarea eficientă a rezultatelor căutării în Google a website-ului tău, pe scurt SEO (Search Engine Optimization), pentru strategia ta de marketing.

Înainte de a începe, te voi delecta cu tristul adevăr: durează. Rezultatele optimizării corecte și eficiente în strategia SEO nu se vor vedea peste noapte, ci va dura până la 6 luni sau chiar mai mult, în funcție de efortul pe care îl depui tu și echipa ta (sau colaboratorii tăi).

De ce? Pentru că așa este conceput sistemul Google. „Roboțeii” Google sunt în misiune non-stop.

Aceștia verifică milioane de website-uri în fiecare secundă, le analizează și le iau în considerare fiecare modificare. De aceea durează. Nu ești singur în joc.

Anyway, iată cum să atragi trafic organic cu o strategie SEO viguroasă și imbatabilă:

1. Analizează pozițiile website-ului tău

Primul pas pe care ar trebui să îl faci este să vezi unde te situezi în momentul de față în rezultatele căutării pe Google. Îți recomand să treci în modul „icognito” (pentru o căutare mai limpede) și să tastezi pe Google cuvinte cheie pe care crezi că oamenii le tastează ca să caute ce au nevoie.

Evident acele cuvinte cheie trebuie să aibă legătură cu afacerea ta, spre exemplu:

Presupunem că deținem un website ce vinde pantofi de piele, deci clienții tăi vor fi persoane care caută pantofi de piele (pe scurt).

Ei vor căuta pe Google „pantofi de piele” sau „pantofi piele preț” și le va apărea vreo câteva zeci, sute sau mii de rezultate.

Dacă website-ul tău este primul care apare în top-ul rezultatelor, felicitări! Ai o strategie SEO care dă roade!

Te afli în fruntea competiției deci asta înseamnă că ceea ce faci este perfect.

Dacă te afli pe a II-a poziție, a III-a sau în cel mai rău caz nici nu apari pe prima pagină, înseamnă că pierzi bani.

Clienții nu vor da click pe site-ul tău pe care nu îl vor găsi, deci nu vei avea clienți de pe Google, deci pierzi bani.

Poți să te clasezi primul cu un anunț plătit bine optimizat și bine pus la punct, dar pe termen lung asta te va costa mai mult decât dacă folosești o strategie organică. (Eu ți le recomand pe ambele)

Evident, cu cât site-ul tău este situat mai sus în clasament, cu atât mai mult trafic organic vei avea pe site, deci și un ROI (return of investment) mai mare. Acolo trebuie să țintești.

2. Ține cont de experiența utilizatorului (UX)

Unul dintre cele mai importante aspecte, de care ține cont atât Google când te poziționează în clasament cât și utilizatorul când îți vizualizează website-ul este EXPERIENȚA pe care acesta o are cu site-ul.

Bun, vorbind de clasamente și poziții (ca și cum ar reprezenta o cotă de piață pe care o ai, doar că online), trebuie să cunoști algoritmii.

Unul dintre obiectivele principale Google este să redea cele mai relevante și eficiente rezultate către utilizatori în urma căutării, ceea ce înseamnă că ține cont atât de cuvinte cheie cât și de alte aspecte precum viteza de încărcare a website-ului tău, rata de reținere a utilizatorului pe site (Bounce Rate – adică cât timp petrece utilizatorul pe site-ul tău: un timp mai mare petrecut înseamnă că utilizatorul e încântat de ce vede pe site), încrederea pe care site-ul o oferă (securitate) etc.

Deci pentru ca utilizatorul să aibă o experiență inedită la tine pe site, folosește fonturi citibile, să se vadă frumos și pe desktop și pe mobil, culorile folosite să fie plăcute, design-ul să nu fie foarte încărcat, să fie perfect funcționale toate butoanele și așa mai departe.

De asemenea conținutul trebuie să fie impecabil iar utilizatorului să îi placă să afle informații de pe site-ul tău.

Poți analiza aprofundat toate aceste aspecte cu ajutorul uneltelor potrivite sau cu ajutorul unui expert. Spre exemplu, dacă website-ul tău este integrat în Google Analytics poți vedea cât timp petrec utilizatorii la tine pe site, ce pagini sunt mai relevante pentru ei, ce device-uri folosesc și o sumedenie de astfel de statistici.

„Oamenii ignoră design-ul care ignoră oamenii”

Frank Chimero

 

a. Îmbunătățește conținutul astfel încât să fie ușor de digerat

Dacă optimizezi site-ul doar din punct de vedere tehnic, nu te va ajuta îndeajuns ca să rupi clasamentul și să ajungi în top. Oamenii au nevoie de un conținut de calitate care să fie ușor de citit și cool (dacă se poate).

Calitatea este unul dintre criteriile de bază foarte importante pentru Google, deci fă bine și publică conținut de calitate și nu mai da copy/paste de la alții.

Ține cont de originalitate, acuratețea informațiilor, sursele de referință, structura textului și de gramatică când creezi conținutul pe site. Ia exemplul de articolului de față 😀

De asemenea ține cont și de:

  • bulinuțe când consideri că este relevant și ajută la citire
  • imagini și grafice relevante
  • titluri puternice și subtitluri
  • propoziții scurte și la obiect
  • îngroșări sau sublinieri de text unde e cazul

b. Structura conținutului este importantă în SEO

Interesul cititorului crește atunci când ai o structură bine pusă la punct. Lipsa unei structuri de scriere a textelor poate cauza distrageri și în final îl poate pierde pe cititor. Cel mai simplu și ușor mod să faci acest lucru este să scrii în mod natural ca și cum ai vorbi cu interlocutorul tău. Vrei să îl duci din punctul A în punctul B, făcându-i o prezentare logică și coerentă, fără să deviezi de la subiect.

Pune întrebări, surprinde-i pe cititori, fă un rezumat la ceea ce ai scris. Încearcă să fii natural și astfel vei deveni și unic.

De exemplu, în loc să începi textul cu definiții plictisitoare ca în cărțile pe care nu vrei să le citești de la facultate, ceva de genul „Marketing-ul este acțiunea prin care afacerea bla bla bla”, cum ar fi să începi așa: „Am să-ți spun ceva important despre Marketing, și de ce ai nevoie de marketing în primul rând”. Care sună mai bine? Care e mai ușor de „digerat”?

c. Optimizează experiența utilizatorului care navighează pe website-ul tău

Experiența utilizatorului joacă un rol primordial în clasamentele Google.

O experiență devastatoare aduce cu ea frustrări și îi face pe oameni să te părăsească cât ai zice pește.

Desigur, dacă website-ul tău este singurul din țară care are informația pe care un utilizator o caută sub orice formă, acesta va trece peste toate obstacolele structurale și va încerca să găsească ceea ce caută făcând pe detectivul la tine pe site (presupunând că ai un website de Primărie).

Dar te asigur că odată ce găsește ceea ce și-a dorit, nu se va mai întoarce de grabă decât dacă este constrâns să o facă.

optimizeaza experienta utilizatorului care navigheaza pe site ul tau

Pe de altă parte, o experiență de navigare superbă îi va face pe oameni să înțeleagă despre ce e vorba la tine pe site și poate chiar să te țină minte.

În cel mai bun caz, unii vor fii inspirați de modul cum ai gândit site-ul și vor prelua părțile bune de la acesta.

Google va recunoaște eforturile unui site bun, cu design pus la punct și le va răsplăti.

3. Asigură-te că paginile tale de la website se încarcă rapid

Am citit numeroase studii care demonstrează că viteza de încărcare lentă a unui site afectează modul de cumpărare a utilizatorilor (ca să nu mai vorbim de clasamentul SEO care oricum va fi afectat) și îi va determina pe aceștia să părăsească site-ul.

Mai precis 70% dintre utilizatori se află în această ipostază.

Aici am să-ți spun un mic secret.

Contează și webhost-ul ales. Spre exemplu, dacă ai un server bun care este situat în aria afacerii tale și totodată în aria publicului tău țintă, paginile web se vor încărca mai rapid.

Practic, dacă îți cumperi webhost cu servere localizate în America, nu te aștepta ca utilizatorii din România să aibă viteză de încărcare foarte rapidă. Eu îți recomand acest webhost din Cluj.

Totodată, să nu uiți că trăim în „secolul vitezei” și oamenii își pierd rapid răbdarea.

Oricât de tentant ar fi să ai 10 animații pe site, 14 videoclipuri și 100 de imagini, acestea vor duce la o viteză de încărcare lentă. Deci încearcă să reduci pe cât posibil aceste solicitări.

4. Creează articole de blog pentru SEO

Yep. Cel mai simplu mod de a atrage trafic organic este să creezi articole de blog.

Poate te-ai întrebat de ce e relevant un blog la unele companii sau ce rost are deoarece afacerea nu ține de acel blog.

Ei bine, având conținut mai mult pe site-ul tău (și de calitate), vei atrage mai mulți cititori => mai mult trafic => Google te va recunoaște ca fiind relevant => mai mulți utilizatori => mai mulți potențiali clienți etc.

SFAT. Evită să postezi lucruri inutile, plagiate și de speță joasă.

5. Tehnologia evoluează, ține pasul cu SEO

Căutările vocale sunt noua tendință în lume.

De ce să mai tastezi texte lungi când îl poți întreba direct pe Google, ca și cum ai vorbi cu telefonul, iar acesta îți va afișa exact ceea ce cauți? Desigur, în engleză. Această facilitate va veni și la noi în România, cândva (pe limba noastră).

Trebuie să ținem cont de aceste aspecte deoarece numărul de utilizatori care folosesc căutările vocale e în creștere.

De aceea este necesar să facem optimizări vocale, care nu sunt tot una cu optimizările de conținut.

Diferența constă în modalitatea de a cere ceva. Când tastăm, scriem într-un anume fel ceea ce dorim să găsim.

Când ne adresăm vocal, vorbim diferit și mult mai scurt.

Ia în considerare adăugarea unor secțiuni de Q/A – întrebări și răspunsuri pe website-ul tău și de asemenea adaugă mai multe cuvinte în conținutul tău.

Creează articole relevante de minim 1000 de cuvinte pentru a urca în rank (rank = clasament).

6. Website-ul tău e multi-responsive?

Ce înseamnă multi-responsive? Adică website-ul tău se va vedea diferit dacă te uiți de pe calculator/laptop în comparație cu tableta/telefonul.

Meniul s-ar putea să fie diferit, aranjarea în pagină la fel. În 2020 e deja o normalitate ca website-urile să fie optimizate pentru toate tipurile de ecrane (mici, medii și mari).

În conturile de Google Analytics ale website-urilor pe care le administrez se vede clar că majoritatea oamenilor accesează site-ul de pe mobil, și oarecum e normal.

Telefonul îl avem mereu la îndemână și ne uităm pe el constant când navigăm.

Ai grijă să optezi pentru un site multi-responsive. A da, și dacă cumva persoana sau compania pune accent pe acest aspect ca fiind un beneficiu major pe care ți-l oferă, să știi că nu e nimic wow, ci e chiar ceva ce trebuie făcut deceniul acesta.

Desigur, dacă alegi să îți faci un website personalizat, de la 0, probabil această facilitate te va costa în plus.

Noi ne ocupăm de website-uri WordPress deoarece acolo suntem specializați, dar dacă ai nevoie de ceva creat de la 0 ne poți contacta oricum și te vom pune în legătură cu partenerii noștri care se ocupă de asta.

7. Ceva mai important decât cuvintele cheie în SEO

Cuvintele cheie sunt bune și esențiale dar nu te baza doar pe ele. Degeaba faci un articol cu 1000 de cuvinte din care 500 se referă la domeniul tău și se și repetă.

Nu acesta e scopul.

Cel mai simplu sfat pe care ți-l dau este acesta: oferă informații valoroase publicului tău.

Cine crezi că va avea răbdare să citească un articol scris doar ca să fie scris?

Vei fi penalizat.

Google își dorește să ofere cele mai relevante informații pentru oameni, deoarece făcând acest lucru oamenii vor fi mulțumiți de Google și vor continua să îl folosească.

De aici va rezulta și o creștere a veniturilor Google, deoarece marketerii (ca mine) și companiile vor plăti bani grei ca să aibă reclamele afișate acolo unde sunt oamenii și clienții lor.

Deci, cum creezi un conținut bun? Păi în primul rând adresează-te publicului tău țintă. Folosește un limbaj pe înțelesul lor.

Eu am ales o comunicare mai prietenească și mai pe înțelesul tuturor deoarece așa știu că oricine poate asimila informațiile mai ușor decât să citească cuvinte pompoase și termeni foarte tehnici.

Pe lângă conținut, încearcă să creezi o legătură între articole (foarte important).

Adică să pui link-uri spre alte articole din blogul tău în care să oferi explicații în plus pe ceea ce nu ai reușit să scrii în prezent. Astfel, îl vei ajuta pe utilizator să înțeleagă mai bine subiectele abordate și îi vei crea valoare.

Încearcă să nu uiți totuși de cuvintele cheie.

Acestea sunt în continuare importante. Un mic research este recomandat înainte să începi să scrii articole de blog. Unele subiecte sunt mai căutate decât altele. Există o tendință a căutării pe Google foarte bine monitorizată. Poți vedea tendințele de căutare cu ajutorul acestei unelte „Google Search Trends”.

Selectează România și tastează cuvintele cheie din domeniul tău să vezi ce caută utilizatorii în mod special.

8. Conținutul lung lucrează în favoarea ta și contează în SEO

Într-adevăr, informația lungă poate fi de ajutor și îți poate aduce câteva link-uri spre site-ul tău de pe anumite site-uri externe. Daaaar, nu e neapărat să fie așa. Uneori utilizatorii au nevoie de informație scurtă și la obiect. Un simplu răspuns pentru întrebarea lor.

E cu două tăișuri: pe de o parte, scriind un conținut mult poate să fie în favoarea utilizatorului și de asemenea poate fi ceva oribil.

Depinde de cât de interesat este de subiect și de nevoile acestuia. Recomand să creezi articole pentru ambele cazuri. Unele articole să fie menite să ofere informații concise, iar altele să fie bine explicate și detaliate. Aici te poți baza pe intuiție.

9. Investește în anunțuri plătite Google și Facebook

O strategie eficientă SEO, bine pusă la punct, este suficientă cât să te mențină în topul căutărilor, dar nu este în totalitate suficient cât să câștigi bătălia.

Ține minte că până la link-urile organice mai pot exista 3 link-uri cu anunțuri plătite (care apar mereu înaintea celor organice).

Deci dacă ești pe locul 1 în ranking pe google cu strategia SEO, s-ar putea totuși să pierzi teren dacă competiția își pune anunțurile pe cuvintele tale cheie.

Folosește o parte din bugetul de marketing pentru astfel de anunțuri. În general anunțurile ar trebui cel puțin să se finanțeze singure (dacă sunt eficiente). De exemplu: Presupunem că pui 300 de euro în reclamele Google lunar. (În mod normal acele reclame ar trebui să atragă clienții pe website și să atingă un obiectiv. Obiectivele sunt diverse: obținerea datelor de contact, achiziție, înștiințare etc.).

Acele reclame ar putea să genereze venituri de 300 de euro sau mai mult, astfel încât să-ți acoperi cheltuielile de marketing și de business și să ieși pe plus.

Deci, nu te speria de anunțurille plătite. Dacă nu știi cum să le faci eficiente, te putem ajuta noi la Vincit.Ro.

10. Menține website-ul actualizat pentru SEO

Un singur cuvânt: mentenanță. După cum am mai spus, lucrurile evoluează constant, la fel și website-ul tău.

Ai nevoie de module actualizate în primul rând pentru securitate. Apoi informație actualizată.

Dacă ai un blog în care scrii despre legile din țară, te rog să le actualizezi pentru că știm bine cât de des se schimbă.

Rank-ul tău pe Google poate scădea dacă nu actualizezi articolele din când în când. Ce înseamnă actualizare de articole?

Schimbă titlurile cu altele mai de impact, adaugă conținut, șterge conținut.

Algoritmii de căutare se schimbă, deci ține pasul.

 

Concluzie

Sper că ți-a fost util acest articol. Mai jos poți să îi dai un rating sau chiar să comentezi și să pui întrebări. Simte-te liber să faci acest lucru.

Ca și concluzie, e destul de dificil cu SEO. Necesită multă muncă și multă cunoștință de cauză.

Sunt sute de aspecte de care trebuie să ții cont, însă amintește-ți ce te-am învățat aici și contină să rămâi informat.

Dacă ai nevoie vreodată de consultanță în marketing online, știi la cine să apelezi.

#DincoloDeLimite

 

Categorii

Rămâi informat.
Abonează-te la newsletterul nostru!

Urmărește-ne în social media

Articole similare

Înscrie-te gratuit la Newsletter-ul nostru!

Primești informații despre marketing. 

Te anunțăm când facem webinarii sau training-uri și te notificăm când avem oferte noi și promoții!✌️